سمناکس اصل آمریکایی

  • تاریخ : ۱۲ام تیر ۱۳۹۷

شرکت ادوبی و هوش مصنوعی

شرکت ادوبی چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کند؟

همانطور که می دانیم شرکت ادوبی یکی از قدرتمندترین و با سابقه ترین شرکتها، در زمینه تولید نرم افزارهای گرافیکی است

که مدام در حال ارتقا این نرم افزارها و افزایش محیط کاربری پیشرفته برای کاربرانش می باشد.

شرکت ادوبی در خط مقدم فناوری ویرایش تصویری حرف اول را می زند و فتوشاپ یکی از نرم افزارهای پیشرو در این زمینه

است.

در سال گذشته، این شرکت ابزار های آینده ای را معرفی کرد که اعتماد بیشتری را برای اعتبار یک تصویر ایجاد می کنند.

شرکت ادوبی اعلام کرد در به روز رسانی های آینده در زمینه ابزارهای دیجیتالی مانند فتوشاپ به کاربران توانایی بی سابقه ای

برای ویرایش تصاویر می دهد.

اما در میان تمام ویژگیها، این شرکت نشان داده است که در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی است که می تواند به

سرعت تشخیص دهد که آیا تصویر جعلی یا اورجینال است.

یک تصویر از هزاران کلمه ارزشمندتر است

یک جمله معروف می گوید “یک تصویر از هزاران کلمه ارزشمندتر است ” که در اوائل قرن بیست و یکم،

اغلب در زمینه مقالات روزنامه ها، صدق می کرد.

ایده این بود که یک تصویر می تواند حقیقت یک اتفاق را بهتر از هر نوشته ای نشان دهد.

مطمئنا طی دهه گذشته این ادعای قدیمی تحت تأثیر تکنولوژی مدرن قرار گرفته است و

در حال حاضر می تواند به عنوان «یک تصویر و هزاران دروغ» تعریف شود.

در حال حاضر تکنیک هایی وجود دارد که به کارشناسان اجازه می دهد تا شناسایی کنند

که تصویر جعلی و غیر واقعی است، اما اغلب زمان گیر و محدود هستند.

موراریو

موراریو، دانشمند ارشد پژوهشی در ادوبی، می گوید:

با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ابزاری را تولید کردهاند که می تواند

به سرعت و با دقت تشخیص دهد که آیا یک تصویر دیجیتالی ویرایش شده است یا خیر.

او اضافه می کند: ما بر روی سه تکنیک ادیت تصاویر تمرکز کردیم؛

اسپلایزینگ: جایی که تکه هایی از دو تصویر مختلف ترکیب شده است

کپی کردن: جایی که اجسام در یک عکس از یک مکان به مکان دیگر منتقل یا کلون می شوند

حذف: جایی که یک شی از یک عکس حذف می شود و جای آن پر می شود

همه این تکنیک های دستکاری آرایه های خاصی را بر روی یک تصویر قرار می دهند

اما این اعوجاج ها به چشم انسان به راحتی قابل مشاهده نیستند.

بطور مثال یک متخصص پزشکی قانونی ممکن است چند ساعت برای بررسی یک تصویر زمان بگذارد و نیاز به زوم بالایی
برای تشخیص سطوح پیکسلی برای نشانه های ادیت شده نیاز داشته باشد.

ایجاد شبکه عصبی
الگویتم هوش مصنوعی در شرکت ادوبی
موراریو یک شبکه عصبی ایجاد کرده که بتواند دو تکنیک تحلیل عکاسی را بیرون بکشد
و به سرعت تعیین کند که آیا تصویر واقعی است یا خیر.

اومی گوید: “با استفاده از ده ها هزار نمونه از تصاویر شناخته شده که قبلا ویرایش شده  بودند،

ما با موفقیت یک شبکه عصبی یادگیری برای شناسایی تصویر و تشخیص تکنیکهای بکار رفته در آن را ساخته و
به ماشین آموزش داده ایم. در این مرحله، الگوریتم تجزیه و تحلیل یک تصویر با استفاده از تکنیکهای مطرح شده
دارای محدودهایی است، اما بدون شک این الگوریتمها می توانند به تکنیک های بیشتری در آینده گسترش یابند.

تشخیص مرز بین تصاویرواقعی و جعلی روز به روز در حال سخت تر شدن است، اما ضروری است که
توانایی صحت یک تصویر برای همه در دسترس قرار گیرد.

در حال حاضر هیچ ادعایی از ادوبی وجود ندارد که آیا الگوریتم تجزیه و تحلیل عکس
با استفاده از این فن آوری در آینده در محصولات شرکت گنجانده خواهد شد یا خیر، اما حداقل همه ما می دانیم که
این شرکت از دنیای خطرناک محصولاتش آگاه است.

جان برانتت، مدیر تحقیقات ادوبی، می گوید: مهم است که فناوری شرکت را توسعه دهیم، اما در نهایت این فناوری ها در

خدمت جامعه است و ما این مسئولیت را به عهده می گیریم که منافع بالقوه فناوری های جدید را بررسی و با کمک هوش

مصنوعی آن را گسترش دهیم.