سمناکس اصل آمریکایی

  • تاریخ : ۲۸ام تیر ۱۳۹۷

 

 

نوشتن یک کپشن خوب اینستاگرام از این لحاظ مهم است که باعث می‌شود پست شما توسط افراد بیشتری دیده شود. وقتی یک پست تعداد زیادی لایک و کامنت بگیرد، در الگوریتم اینستاگرام اینطور تفسیر می‌شود که  محتوای با کیفیتی دارد و ممکن است کاربران بیشتری مایل به دیدن آن باشند. و اگر به اندازه کافی توجه‌ها را به خود جلب کند، در نهایت ممکن است در صفحه‌ی جستجو هم نمایش داده شود.

 

مخاطب را به شرکت در بحث و تعامل تشویق کنید

 

شما مجبور نیستید این کار را برای تمام پست‌ها انجام دهید، اما اگر مخاطب را به خوبی به تعامل کردن تشویق کنید راه موثرتری خواهد بود برای اینکه مخاطبان‌تان را به خود متعهد کنید، هم در اینستاگرام و هم در خارج از آن. برای مثال می‌توانید از آنها بخواهید روی لینکی که ضمیمه شده کلیک کنند، یک محصول را بخرند، به یک پرسش پاسخ دهندُ یکی از دوستان خود را تگ کنند و …

 

از شکلک‌ها استفاده کنید

با استفاده از چند شکلک در ابتدای متن می‌توانید با کمک رنگ‌ها توجه چشم‌ها را جلب کنید، بنابراین آنها می‌خواهند روی گزینه‌ی بیشتر خواندن کلیک کنند یا می‌توانید از یک شکلک به جای کل کلمات استفاده کنید. حتی اگر شما در آخر متن از یک شکلک استفاده کنید برای خوانندگان جذاب‌تر و خواندنی‌تر خواهد بود.

 

پست‌هایی که تبلیغاتی و یا حمایتی هستند را مشخص کنید

با‌‌توجه به مشکلات اخیری که اینفلو‌ئنسر‌های اینستاگرامی بخاطر اطلاع ندادن پست‌های تبلیغاتی‌شان داشته‌اند، این خیلی مهم است که پست‌هایی را که در ازای ترویج و تبلیغ یک بیزینس یا محصول بابت‌شان پول دریافت کرده‌اید مشخص کنید. هر پست تبلیغاتی باید شامل هشتگ‌های #ad #sponsored (#تبلیغ #حمایتی) باشد و بهتر است که در ابتدای متن قید شود.

 

از هشتگ‌ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌ها الزامی نیست، اما بسیارمفیده، آنها به شما کمک می‌کنند دنبال کنندگان بیشتری کسب کنید. هشتگ‌ها به سازماندهی و دسته بندی عکس‌ها و محتوای ویدیویی کمک می‌کنند که باعث بهینه سازی روند کشف پست‌های شما می‌شود.

 

متن را تر‌و‌تمیز نگه‌دارید 

مراقب باشید که چند‌ هشتگ به متن خود اضافه می‌کنید. هشتگ‌های بیش از حد باعث می‌شن متن شما هرزنامه به نظر برسه، و توجه‌ها را از بقیه‌ی متن دور می‌کند. در عوض می‌توانید هشتگ‌ها را در اولین کامنت به پست‌تان اضافه کنید. این کار متن شما را تمیز و خلاصه نگه‌ می‌دارد، و به دنبال‌کنندگانتان کمک می‌کند روی کلمات و پیام شما تمرکز کنند.

 

 

حالا که می‌دانید چطور یک کپشن اینستاگرامی خوب بنویسید وقت آن است که یک عکس آپلود کرده و شروع به نوشتن شرح آن کنید.