سمناکس اصل آمریکایی

  • تاریخ : ۳۰ام تیر ۱۳۹۷

بنا به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، طی سه ماه اخیر، حدود ۳۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی و تبلیغاتی مسدود شده‌اند. هر فرد نمی‌تواند بیش از ۱۰ سیم کارت داشته باشد.

حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که اکنون برای مشترکان پنل کاربری ارائه شده تا بتوانند پیامک‌های تبلیغاتی دلخواه خودشان را انتخاب کنند. وی همچنین گفت که سامانه‌ای جهت رسیدگی به شکایت‌های کاربران راه‌اندازی شده تا روند مسدودسازی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی بهتر و سریع‌تر انجام شود.

فلاح جوشقانی تاکید کرد که اپراتورها حق ندارند برای مشترکان خودشان پیامک تبلیغاتی ارسال کنند و اگر مشاهده شود که اپراتوری با سرشماره خودش، به‌جز پیامک‌های اطلاع‌رسانی، پیام دیگری برای کاربران بفرستد، تخلف صورت گرفته و با آن برخورد خواهد شد. وی درباره پیامک‌های تبلیغاتی که از سوی سیم کارت‌های شخصی فرستاده می‌شوند نیز گفت که برای جلوگیری از این امر، تعداد سیم کارت‌هایی که برای هر فرد فعال می‌شوند به ۱۰ عدد محدود شده و اگر شکایتی از سوی مردم مبنی بر ارسال پیامک تبلیغاتی از یک خط شخصی وجود داشته باشد، آن خط مسدود خواهد شد.

فلاح جوشقانی البته به اهمیت تبلیغات برای رونق کسب و کار هم اشاره کرد و گفت که در این حوزه باید راهکارهای دیگری اندیشیده شود. او تاکید کرد که رگولاتوری موظف است تا با متخلفان و ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم برخورد کند و در این راستا، طی سه ماه گذشته ۳۰ هزار سیم کارت شخصی را مسدود کرده است.

با توجه به برخورد جدی سازمان رگولاتوری با متخلفان، بد نیست مشترکان نسبت به سیم‌کارت‌هایی که به اسم‌شان ثبت شده حساسیت بیشتری داشته باشند. برای این منظور شما می‌توانید به سامانه mobilecount.cra.ir مراجعه کنید و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی شما ثبت شده‌اند مطلع شوید و برای غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی‌کنید اقدام کنید.

اما یک راه دیگر هم وجود دارد؛ شما می‌توانید با یکی از سیم‌کارت‌های خودتان، کد ملی خود را به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید. پس از این کار، یک پیامک برایتان ارسال می‌شود که شامل تمام خطوط سیم‌کارت و همچنین سرویس‌های مخابراتی است که به اسم شما به ثبت رسیده‌اند. گفتنی است که در هر دوره ۱۰ روزه تنها یک‌بار می‌توانید از این سامانه استفاده کنید.

در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به اسم خودتان، پیشنهاد می‌کنیم که جهت پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، به صورت حضوری به دفتر خدمات مشترکین اپراتور خود مراجعه و موضوع را پیگیری کنید.