مراحل نوشتن پروپوزال

پروپازال

به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پیشنهادها ایده‌هایی را پیشنهاد می‌کنند و شواهد و مستنداتی ارائه می‌کنند که شایستگی‌های آنها را تأیید می‌کند.
علیرغم کاربرد گسترده آن، کاربرد آن فراتر از مبادلات تجاری و اقتصادی ساده است. چنین پیشنهادی هر روز توسط دانشجویان و دانشمندان در محیط های شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اکثر کارهای شما قبل از نوشتن اولین جمله انجام می شود. قبل از نوشتن پروپوزال، موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پروپازال

هدف پیشنهاد متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص مستحق بررسی بیشتر است، یا برعکس، اینکه دنبال کردن آن ایده عاقلانه نیست. شناخت همتای خود برای این منظور مهم است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ یک صاحب کسب و کار احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پیشنهاد خود تأکید می کند. هنگام برخورد با مقامات دولتی، بر محبوبیت ایده شما تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

پروپازال

مراجعه به داده ها و شواهد دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. تحقیقات کارشناسان را بخوانید و با آنها صحبت کنید.
3. قبل از نوشتن

پروپازال

قبل از شروع نوشتن، مدتی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده اختصاص دهید. بهترین راه را برای سازماندهی ایده های خود پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید، انتخاب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پروپازال

نسخه اول هرگز بهترین نیست. به یک دوست یا همکار مورد اعتماد فرصت دهید تا پیشنهاد شما را بخواند و نظرات خود را ارائه دهد. نسخه دوم باید این نظرات را در خود جای دهد.
بخش های اصلی یک پروپوزال
پیشنهاد شما ممکن است برای حذف یا اضافه کردن قطعات تغییر یابد. به طور کلی، پیشنهاد شما باید شامل بخش های اصلی زیر باشد (به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پروپازال

یک مقدمه پیشینه پروپوزال را ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است قبلاً با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند، معرفی می کند.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. موثرترین راه برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب است.
معمولاً پیشنهادات به یک موضوع خاص می پردازند. این موردی است که باید روی مشکلی که راه حلی برای آن ارائه می دهید تأکید کنید. اگر بشناسید مخاطبان خود چه کسانی هستند، می‌توانید مزایای این پیشنهاد را متقاعد کنید.
2. پیشنهاد

پروپازال

هدف در این بخش توضیح داده شده است. مختصر باشید و فقط روی عناصر کلیدی پیشنهاد خود در اینجا تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، فقط به چند خط برای این بخش نیاز دارید. در این بخش، نباید نحوه اجرای استراتژی را توضیح دهید.
3. برنامه اجرایی
آیا دوست دارید به من بگویید چگونه پیشنهاد خود را ارائه می دهید؟ هنگام ارائه به مخاطب، چگونه آمادگی خود را نشان می دهید؟ جزئیات در مورد نحوه اجرای پیشنهاد باید در اینجا گنجانده شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
جدا از اینکه مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما برنامه خوبی است، باید آنها را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای آن هستید. بر شایستگی های خود برای انجام کار تأکید کنید.
بجزئیات
همانطور که فرآیند پیاده سازی را توصیف می کنید، باید راهی پیدا کنید تا نشان دهید که کاملاً از آن آگاه هستید و در آن مهارت دارید.در عین حال، باید از خسته کردن مخاطبان با جزئیات بیش از حد خودداری کنید.
ص. پیش بینی
وقتی موانع و مشکلات را پیش‌بینی می‌کنید، به مخاطب خود نشان می‌دهید که جنبه‌های مختلف پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفته‌اید.
4. عملی بودن

پروپازال

برای اینکه پیشنهاد شما عملی و قابل اجرا باشد، باید نشان دهید که هست. در نتیجه می توانید با استفاده از تجربیات قبلی تاکید کنید که این پروژه نیز مانند گذشته قابل اجرا است. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، روی آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
پیشنهادی که بهره وری را افزایش می دهد، می تواند به مدیر شما کمک کند، برای مثال، اگر به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه مزایای پروپوزال بیابید. این بخش از شما می خواهد که اصل قضیه را به وضوح بیان کنید.
مطمئن شوید که این قسمت مشابه مزایای Proposal نوشته نشده باشد.
6. منابع مورد نیاز

پروپازال

همچنین این قسمت به راحتی آماده می شود. پیشنهاد شما به چه منابعی نیاز دارد؟ زمان باید در کنار منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول) در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
اگر به آن‌ها نشان دهید که می‌دانید چه می‌کنید، مخاطب شما از آن قدردانی خواهد کرد. اگر آماده به نظر برسید (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بالاتری کسب کنید) احتمال قبولی شما بیشتر است.
8. نتیجه گیری

پروپازال

در مقدمه خود به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید. اگر در مقدمه ذکر نشده باشد، توصیه می شود خلاصه ای از تاریخچه پروپوزال اضافه شود. در اینجا می‌توانید تمام بخش‌های قبلی را خلاصه کنید، مثلاً پیشنهاد، طرح اجرا، همه دلایل و غیره.
9. منابع و مآخذ
هر زمان که تحقیق می کنید یا مقاله ای می نویسید، منابع خود را ذکر کنید.
utleystrategies
owlcation
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید